KONTAKTA OSS!

Om ni undrar något eller vill veta mer om oss kan ni alltid dra iväg ett mail till: skanefruar@hotmail.com

onsdag 4 maj 2011

Undersökning och provtagning

För drygt en vecka sedan var det så dags för vårt första stopp på vår bebisresa. Efter många samtal blev vi  äntligen hänvisade till vår gynekologiska mottagning i vår stad. När vi väl kom dit fanns där en del oklarheter, hur man hanterar sådanahär situationer! Jag hade länge och väl samtalat med “chefen” på mottagningen via telefon och hon hade stenkoll på vad som gäller men när vi kommer dit får vi en gynekolog vars första mening är: Vad gör ni här, vad kan jag hjälpa er med? Sedan tyckte alla att det var konstigt att jag följde med in när min fru blev undersökt och hade samtal med läkaren..
För det första är vi gifta, för det andra vill vi göra allt detta tillsammans under hela resan. Vi kommer finnas där för varandra vad än saken gäller. Nej tummen ned för okunskapen inom landstinget!
I vilket fall som helst gick allt hur bra som helst och det visade sig att även jag som inte ska bära barnet fick jag ta en del blodprover

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar