KONTAKTA OSS!

Om ni undrar något eller vill veta mer om oss kan ni alltid dra iväg ett mail till: skanefruar@hotmail.com

lördag 14 maj 2011

Lördag

God eftermiddag alla läsare!
Idag är det kvavt och solen lyser med sin frånvaro! Lite typiskt då det är min enda lediga helg!
Frun min jobbar så vi löser av varandra här hemma. Tråkigt att man inte ses så ofta men mer kul med lite klirr i kassan! Vi får snart börja lägga upp en budget och spara till vår bebis.
Vi var redan spjälsäng, skötbord och skötväska, dessa sakerna har gått i arv till oss från syskon och vänner!
Vi har en liten minigarderob där vi har några unisexkläder, och visst ja, ett bärsele är också inkluderat. Jag skulle aldrig köpt dessa saker så pass tidigt, men bärselet föll inte ägaren i smaken då hon hellre ville byta upp sig till baby björn!

Jaha vad har annars hänt? Just nu är det väldigt mycket jobb kan jag meddela!
Just nu längtar jag till mina två beviljade semesterveckor i juli! Det är rätt ovanligt att kunna ta ut semester i mitt yrke mitt på sommaren! Men så var det ju ett av mina krav när jag började på jobbet!
Frun har tre veckor och vi ska njuta tillsammans, gå på koncerter, grillkvällar, dricka öl och rosé, ta dagen som den kommer, kanske en tur till Gotland?!

Idag har jag varit en sväng i storstan för lite ärenden, en tur inom systemet blev det, nu sitter jag och sipprar på en cider med smak av röd rabarber! Jag har svårt för sötsliskiga cider men just den här sorten var en torr nyhet! Helgen blir relativt lugn då man vill ta tillvara på varje minut av sin ledighet! Imrogon tror jag minsann att det blir ett städryck i vårt hem, en tur till sopstationen och veckohandling. Jag vill köpa lite plantor och fixa och dona i trädgården! Frun min jobbar även imorgon, jag får styra upp en god söndagsmiddag!


Igår föddes en liten regnbågsbebis, grattis till fruarna B till deras lilla dotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar