KONTAKTA OSS!

Om ni undrar något eller vill veta mer om oss kan ni alltid dra iväg ett mail till: skanefruar@hotmail.com

onsdag 4 maj 2011

Provresultat

Igår damp det ned en brev i bredlådan där det stod att jag varken var smittad av Hepatit B+ C , syfilis, eller HIV!
Det var ju såklart en självklarhet, jag vet med mig att jag var “ren” men nu har vi allt detta på papper, ännu ett dokument som behövs under denna resa mot vår lille regnbågsbebis! Frun fick däremot ett samtal, hon var frisk som en nötkärna men hon hade tydligen glömt få vaccin mot röda hund?!  Vi känner ett tjejpar som tyvärr fått beskedet att de varit överviktiga för att få börja sin resa, det bekymret har inte vi gällandes min fru! Vi lever hälsosamt och där finns inte ett spär av övervikt hos denna underbara kvinna! Hon röker heller inte för den delen, vi borde  ha alla förutsättningar! I vilket fall som helst har tjejen i fråga gått ner i vikt och nu är de redo för att börja sin egen lilla resa! Nu är remisserna skickade till landstinget och bebisverkstaden!
Nu börjar vår resa sätta fart med rejäla steg, ingen är gladare än vi! Har inte mottagningen hört av sig inom tre veckor så ringer vi och pushar på dem, vad jag vet kan de vara en aning sega!
Vi var iväg en sväng till Ullared igår och vi gick runt och småmös (mest jag) bland alla bebisprylar..
TÄNK när det väl gror ett frö i min frus mage, först då får jag lov att börja handla saker, det har vi båda kommit överens om! Ni skulle se vår bebisgarderob här hemma, ibland kan jag inte låta bli att köpa en söt body eller mini-baggy jeans men då brukar frun hejda mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar